Piagam Pelanggan

Bil

Piagam Pelanggan Pencapaian
1

Unit Pentadbiran Am dan Latihan

 
  1.

Memastikan setiap staf mendapat latihan sekurang-kurangnya 3 kali setahun

 100%

  2.

Memberi respon kepada semua jenis pertanyaan dan aduan dalam 3 hari bekerja

 100%

  3.

Permohonan kebenaran menghadiri kursus diproses dalam tempoh 7 hari bekerja

 100%

     
2 Unit Pengangkutan  
  1.

Memproses semua permohonan kenderaan dalam tempoh 1 minggu bagi destinasi dalam Melaka dan 2 minggu bagi destinasi luar Melaka dari tarikh permohonan

100%

  2.
Memastikan buku log perjalanan kenderaan diperiksa 1 kali setiap minggu

100%

  3.

Menyelesaikan semua masalah kerosakan kenderaan dalam tempoh 1 minggu dari tarikh laporan

80%

  4. Memastikan kebajikan semua pemandu terjamin dan terjaga

100%

     
3 Unit Keselamatan  
  1. Menjaga dan mengawal semua pintu keluar dan masuk kampus

100%

  2. Menjaga, mengawal dan memelihara keselamatan nyawa / bangunan / harta benda

100%

  3. Menguatkuasakan peraturan-peraturan mengikut ketetapan KUIM

100%

  4. Menyedia, memproses dan menguatkuasakan penggunaan pelekat kenderaan KUIM

100%

     
4 Unit Teknologi Maklumat  
  1.
Memberikan maklumbalas kepada setiap aduan yang diterima dalam tempoh (2) hari bekerja

100%

  2.

Menyelesaikan aduan yang diterima dalam tempoh (3) hari bekerja kecuali yang melibatkan perolehan alat ganti dan perkhidmatan pembekal

100%

     
5 Unit Perhubungan Pelanggan  
  1.

Mewujudkan jalinan komunikasi yang mesra dan telus antara semua warga KUIM dan masyarakat setiap masa

100%

  2.

Memberi layanan yang mesra dan terbaik kepada semua tetamu dan pelawat pada bila-bila masa

100%

  3.

Menyebar dan menyampaikan maklumat secara tepat bagi semua aktiviti - aktiviti KUIM dalam tempoh 3 hari bekerja

90%

       
6 Bahagian Hal Ehwal Akademik dan Antarabangsa  
  1.

Memastikan proses pendaftaran akademik setiap mahasiswa baru adalah dalam tempoh 10 minit

100%

  2. Mengemaskini rekod pelajar dalam tempoh 24jam selepas mendaftar

100%

  3. Menyelenggara fail peribadi pelajar secara berterusan setiap semester

100%

  4. Mengeluarkan surat keputusan tatatertib dalam tempoh 7 hari selepas perbicaraan selesai

100%

  5.

Mempamerkan jadual sebenar peperiksaan akhir selewat-lewatnya dua minggu sebelum minggu peperiksaan berlangsung

100%

  6.

Mempersiapkan Dewan Peperiksaan selewat-lewatnya dua minggu sebelum minggu peperiksaan berlangsung.

100%

  7. Penyediaan dokumen MQA 01 dan 02 dalam tempoh 1 bulan

100%

  8. Maklumbalas laporan dari panel MQA dalam tempoh 14 hari

100%

  9. Berusaha memastikan keputusan peperiksaan akhir semester 90% mendapat lulus penuh

80%

       
7 Bahagian Hal Ehwal Mahasiswa dan Alumni  
  1. Memberi perkhidmatan dan layanan yang efisyen, cepat dan berkualiti sepanjang masa

100%

  2.

Memberi layanan dan perkhidmatan kaunter dengan mesra, cekap dan berhemah kepada pelanggan

100%

  3. Responsif dan peka kepada keperluan dan kebajikan mahasiswa

100%

  4.

Menyediakan program-program kepada mahasiswa untuk peningkatan sahsiah dan kepimpinan mahasiswa

100%

  5.

Mengurus dan membimbing persatuan mahasiswa agar aktiviti mahasiswa mencapai visi dan misi KUIM

100%

       
8 Bahagian Kewangan  
  1.

Unit Akaun

 
   
  • Menyediakan Bajet Mengurus Tahunan dan mendapat kelulusan Ahli Lembaga Pengarah dan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri. Agihan peruntukan tahunan akan dimaklumkan kepada setiap Unit/Jabatan sebelum atau pada minggu pertama setiap tahun.

100%

   
  • Mengemukakan Penyata Kewangan yang muktamad bagi tahun berakhir 31 Disember setiap tahun kepada Juruaudit dan membentangkan Penyata Kewangan tersebut di dalam Mesyuarat Agung Tahunan.

100%

  2 Unit Pinjaman dan Biasiswa  
   
  • Memberikan penerangan dan penjelasan mengenai sebarang kemusykilan berkaitan pinjaman/biasiswa.

100%

   
  • Menguruskan permohonan dan bayaran pinjaman/biasiswa pelajar mengikut jadual yang ditetapkan oleh pihak penaja.

100%

  3

Unit Perolehan

 
   
  • Mengeluarkan Pesanan Unit/Jabatan untuk permohonan perolehan sama ada melalui Tender/ Sebutharga Rasmi/ Pembelian Terus dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh kelulusan perolehan dan permohonan yang lengkap.

100%

  4

Unit Hasil

 
   
  • Memberikan perkhidmatan kaunter yang terbaik, cekap serta kebolehmampuan memberi penerangan yang jelas, tepat dan mencukupi kepada pelanggan-pelanggan.

80%

       
    Semua cadangan dan aduan rasmi yang diterima akan diambil maklumbalas dan tindakan dalam tempoh 7 hari dari tarikh cadangan dan aduan diterima.

100%

       
         
  • Last Modified: Isnin 10 Disember 2018.

Perkhidmatan Atas Talian

Pautan Pantas

Hubungi Kami

  Kolej Universiti Islam Melaka 
Batu 28, Kuala Sungai Baru, 78200 MelakaMalaysia. 
  Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
+606-3878382
  +606-3878411

Kekal berhubung :